Skip to main content

ACAT 2024 US Consumer Research Webinar

Tuesday, December 17, 2024

See key findings from recent research into travellers from the United States that can help you with your business planning and marketing.

The Tourism Industry Association of Prince Edward Island (TIAPEI) welcomes you to join a 60-minute webinar by Margaret Brigley, CEO & Partner, Narrative Research on the key findings from the Atlantic Canada Agreement on Tourism (ACAT) 2024 US Consumer Research. 

•    Discover where visitors from the Mid-Atlantic and New England regions have recently travelled and what their mindset is for upcoming travel.
•    Learn about the awareness of, and the likelihood of visiting, each of the four Atlantic Provinces, along with motivating factors for visiting and when travellers are most likely to take a vacation.
•    Gain a better understanding of the perceived barriers to consideration for each province, for those travellers unlikely to visit Atlantic Canada. 
•    Obtain insight on reactions to recall of advertising for the four individual Atlantic Provinces.  

Register for the ACAT 2024 US Consumer Research webinar on Wednesday, January 8, 2025 at 10:00 am – 11:00 am AST.

Webinar Registration

This project has been made possible through funding provided by the Atlantic Canada Agreement on Tourism (ACAT). ACAT is a nine-member pan-Atlantic initiative comprised of the Atlantic Canada Opportunities Agency, the four Atlantic Canada Tourism Industry Associations, and the four Provincial Departments responsible for tourism.



L’Association de l’industrie touristique de l’Île-du-Prince-Édouard (AITIPE) vous invite à participer à un webinaire de 60 minutes animé par Claude Perreault, directeur de Narrative Research, portant sur les principaux résultats de l’étude sur les consommateurs américains de 2024 de l’Entente sur le tourisme dans la région de l’Atlantique (ETRA). 

•    Découvrez où les visiteurs des régions du centre du littoral atlantique et de la Nouvelle-Angleterre ont récemment voyagé ainsi que leur perspective quant à leurs prochains voyages.
•    Découvrez le niveau de familiarité et la probabilité de visiter chacune des quatre provinces de l’Atlantique, ainsi que les facteurs de motivation des visites et les moments où les voyageurs sont les plus susceptibles de prendre des vacances.
•    Améliorez votre compréhension des obstacles perçus pour chaque province par les voyageurs peu susceptibles de visiter le Canada atlantique. 
•    Obtenez de l’information sur le rappel des publicités pour les quatre provinces de l’Atlantique.
 
Cliquez ici pour vous inscrire au webinaire concernant l’étude sur les consommateurs américains de 2024 de l’ETRA, qui aura lieu le mercredi 8 janvier de 13 h à 14 h (HNA).
 

Inscrivez-vous ici

Ce projet est rendu possible grâce au financement de l’Entente sur le tourisme dans la région de l’Atlantique (ETRA). L’ETRA est une initiative panatlantique qui compte neuf membres, soit l’Agence de promotion économique du Canada atlantique, les quatre associations provinciales de l’industrie touristique et les quatre ministères provinciaux responsables du tourisme.