Join the ACAT team Thursday, June 12 at 10:00 – 11:00 AM AST for the ACAT 2025 UK Consumer Research virtual presentation by Margaret Brigley, CEO & Partner, Narrative Research. Discover where visitors from various regions of the UK have recently travelled and what the market’s current mindset is as it relates to travel habits and intentions.
Key findings focus on:
- Awareness of, and the likelihood of visiting, each of the four Atlantic Canadian provinces, along with motivating factors.
- The use of travel agents, specifically in relation to potential trips to Atlantic Canada.
- Anticipated modes of transportation between provinces if visiting the Atlantic Canada region, including awareness of air access/direct flights from the UK.
- Destination appeal, creative evaluation and the impact of ad exposure on likelihood to visit.
Register at: https://us02web.zoom.us/meeting/register/gb167h2ZSui1BD7exrG-rg
This project has been made possible through funding provided by the Atlantic Canada Agreement on Tourism (ACAT). ACAT is a nine-member pan-Atlantic initiative comprised of the Atlantic Canada Opportunities Agency, the four Atlantic Canada Tourism Industry Associations, and the four Provincial Departments responsible for tourism.
Joignez-vous à nous le jeudi 12 juin de 14 h à 15 h (HNA) pour la présentation virtuelle de l’étude sur les consommateurs du Royaume-Uni de 2025 de l’ETRA par Claude Perreault, directrice principale, Narrative Research. Découvrez où les visiteurs de différentes régions du Royaume-Uni ont récemment voyagé ainsi que la perspective actuelle du marché en ce qui concerne les habitudes et les intentions de voyage. Les principaux résultats sont axés sur :
- le niveau de familiarité et la probabilité de visiter chacune des quatre provinces du Canada atlantique, ainsi que les facteurs de motivation;
- le recours à des agents de voyages, plus particulièrement pour les voyages éventuels au Canada atlantique;
- les modes de transport prévus entre les provinces lors de visites de la région du Canada atlantique (y compris la connaissance de l’accès aérien et des vols directs en provenance du Royaume-Uni);
- l’attrait de la destination, l’évaluation de la création publicitaire et l’incidence de l’exposition publicitaire sur la probabilité de visite.
Inscrivez-vous à: https://us02web.zoom.us/meeting/register/Q_BIBp1QREqRp4IYRjeiLQ
Ce projet est rendu possible grâce au financement de l’Entente sur le tourisme dans la région de l’Atlantique (ETRA). L’ETRA est une initiative panatlantique qui compte neuf membres, soit l’Agence de promotion économique du Canada atlantique, les quatre associations provinciales de l’industrie touristique et les quatre ministères provinciaux responsables du tourisme.